enstundsomdenna.blogg.se

Stunder av eftertanke, kaos, betraktelser, funderingar, ro och tankar.

Så tacksam!

Publicerad 2013-12-19 12:41:00 i Allmänt, Från gegga till mys,

När magsjukan kom till oss
 
Jag är så tacksam över att denna vy är över för denna gång.
 
Jag är så tacksam över att jag fick ligga en hel dag i vägrät ställning på en madrass i en källare och ha lite egentid. Jag är så tacksam för att de första ord min man säger, när jag framåt sextiden på kvällen släpar mig uppför trappan, är att han också mår illa. Dessa ord följs av treåringens ord om magont. Jag är så tacksam över att vi får alla barn i säng och att jag hinner vila några timmar innan treåringen kräks. Jag är så tacksam över att vi har många extra täcken och kuddar och en fungerande tvättmaskin då hinken vid sängen aldrig hinner komma till användning de fyra gånger treåringen kräks på natten. Jag är så tacksam över att ettåringen bestämmer sig för att ha lite vaken tid just denna natt mellan kl 3 och 5. Jag är så tacksam över att vi vaknar som vrak dagen efter. Jag är så tacksam över att jag nu vet hur det blir om man lägger in ett lakan med en hel spya på i en tvättmaskin. Jag är så tacksam över att ettåringen drabbas av feber och går runt som en gnällig liten het kamin hela dagen. Jag är så tacksam över påminnelsen att det snart är jul som jag får då en granne kommer inkörande på gatan med en gran på biltaket. Jag är så tacksam över att vårt stökiga hem förvandlas till misär och på vissa håll till en sanitär olägenhet. Jag är hela dagen tacksam över att tvättmaskinen fungerar men konstaterar att detta berg fortfarande återstår på kvällen fast tvättmaskinen rullat hela dagen.

 Vill helst ha en blogg utan svärord! Den som vill får lägga till efter behag i denna mening:
 
Jag är så tacksam! SÅÅÅÅÅ TACKSAM!!! 

Kommentarer

Postat av: Jonas

Publicerad 2013-12-19 16:11:52

The sarcasm is strong in this one!

Svar: Yes it is!
Marie Brander

Postat av: Robin

Publicerad 2013-12-19 18:31:03

Jag antar att du var sarkastisk när du skrev den där texten. För jag kände då ingen som helst tacksamhet när jag åkte på eländet igår...


Svar: Du får gissa;) Hoppas du mår bättre nu! Välkommen att kika hit igen!
Marie Brander

Postat av: Robin

Publicerad 2013-12-20 10:59:23

Hehe, jag står fast vid min första gissning i sådant fall ;) Jodå, men jag tar det "väldigt" lugnt.

Tack du =) Jag hoppas att du/ni mår bättre också!

Postat av: Johanna Grek

Publicerad 2013-12-20 11:22:52

Här kommer svärordet.. SÅ JÄVLA TACKSAM!! BLÄÄÄÄ!! Stackars er.. Det enda "positiva" med magsjuka är att det går över relativt snabbt. Hoppas att ni har piggat på er. Massor med kramar!

Svar: Tack Johanna! Vi är på långsam bättringsväg! Att jag hann sätta mig och blogga var ju ett första tecken på det;) Dock fick vi ett bakslag med en till spya i går kväll. Vi hoppas nu att detta berodde på vätskebrist för det verkar stabilt nu. Ha en riktigt god jul nu! Massor med kramar tillbaka!
Marie Brander

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marie Brander

Det lilla i livet kan samtidigt vara det största. Bloggen handlar om händelser och stunder som berör mig på olika sätt.

Follow on Bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela